Wie zijn wij?

Ook zo nieuwsgierig naar wat de toekomst ons brengen zal? Wij zijn 7 enthousiaste MLI-studenten die de uitdaging van LA4 The Game aangaan een toekomstbeeld te schetsen van het onderwijs in 2030! Op 20 april presenteren wij onze kleurrijke toekomst voor het onderwijs!.

zaterdag 14 maart 2015

Quest 2 Beoordelingen van de andere leerteams

Eduquest - 7 XP's
Globalisering (en nieuwe media) en met name 21st century skills zijn als uitgangspunt genomen. Toch worden deze accenten niet echt concreet in de scenario’s verwerkt. Mooie beschrijving van 4 scenario’s die van elkaar te onderscheiden zijn met een goed gebruik van backcasting. Scenario 2 springt eruit. Goede onderbouwing vanuit de literatuur.

Serious Risk - 6.7 XP's
Duidelijk sectoroverstijgend onderbouwd met literatuur.Er worden sectorgerichte voorbeelden genoemd, maar meer ter verduidelijking. Ook hier hebben jullie diverse ontwikkelingen benoemd en steeds teruggepakt op de betekenis hiervan. Enerzijds reële scenario’s, anderzijds hadden jullie de extremen meer mogen opzoeken met iets meer gedurfde scenario-delen. Afwisselend beschreven vanuit verleden (backcasting) steeds weer naar nu(2030).Onderbouwd met literatuur of actualiteitenteeds beknopt maar duidelijk en reëel omschreven. Jullie hadden iets meer de randen kunnen opzoeken. Het bleef voor ons wat naar het midden neigen. Jullie hebben het wat veilig gehouden.Uitgebreide literatuur en actualiteiten vanuit tv en college’s. Zeker herkendbaar, maar mocht explicieter benoemd worden.Goed te volgen en voor te stellen, dus prima

Pooh - 7 XP's
Duidelijke scenario's, goed beschreven, wel wat uitgebreid.

Game Set Match - 7XP's
Jullie hebben een mooi totaalconcept neergezet waarbij jullie de laatste ontwikkelingen hebben meegenomen. De vormgeving van de quest spreekt ons erg aan, al is een rode achtergrond niet altijd even fijn om te lezen. Indien jullie het document beginnen met het scenariosjabloon, wordt het lezen van de scenario’s vergemakkelijkt. De link naar het primair onderwijs is soms niet te vinden. Jullie wisten kort en bondig, duidelijke scenario’s neer te zetten, die de grenzen van de kwadranten opzoeken én ook nog realistisch lijken te zijn. Er zijn veel concepten verweven in het geheel en jullie laten duidelijk het concept van backcasting zien. Ook de verbinding met de actualiteiten van 2015 (de Maagdenhuis bezetting) neemt de lezer mee.

Conclusie: we hebben bij alle leerteams ongeveer hetzelfde gescoord op onze toekomstscenario's. . Mooi toch! Wij zijn blij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten